De eerste Eysink-auto (1898 of 1899) en bovendien de allereerste auto van volledig Nederlandse makelij.
Achter de helmstok zit Dirk Eysink met naast hem Gerrit van Altena
Had deze auto een nummerplaat?
De tweede auto van Eysink (1899).
Met rechts geplaatste stuurinrichting, bestaande uit een stuurwiel.
Links August Eysink, rechts zijn broer Louwerens
317
In het midden van deze foto staat de 4pk Eysink met rijksnummer 317.
Dit nummer werd op 10 januari 1901 afgegeven aan Dick H. Eysink te Amersfoort, directeur van de Machinefabriek Eysink.
De foto is gemaakt tijdens de Toer door Nederland in juni 1901.
De voorste auto is vermoedelijk een Peugeot.
De auto erachter is de Eysink, de heren ernaast zijn August en Laurens Eysink.
(bron: Conam.info).
Provinciale nummerborden – vanaf 1906
A – Groningen B – Friesland D – Drenthe
E – Overijssel
G, GZ, GX – Noord-Holland
H, HZ, HX – Zuid-Holland
K – Zeeland
L – Utrecht M – Gelderland
N – Noord-Brabant P – Limburg
Naast de provinciale letters konden nummerplaten van auto’s ook met andere letters beginnen: R – Rijksdiensten en Ministeries X – In Nederland gekochte auto’s die bestemd waren om meegenomen te worden naar Nederlands-Indië
K 184
De 10/12 PK uit 1912: “de auto van Dr. Klos”, nu in het Louwman museum.