Deze pagina geeft informatie over de verschillende categoriën automobielen: personenauto’s – bedrijfsauto’s
De allereerste auto die Eysink maakte was in 1898 of 1899 en daarmee was Eysink verantwoordelijk voor de eerste auto van volledig Nederlandse makelij!
De productie van auto’s ging gestaag door tot het begin van de eerste wereldoorlog. Door o.a. de groeiende tekorten aan onderdelen werd het echter steeds moeilijker om te blijven produceren.
Na de eerste wereldoorlog kwam de vraag naar auto’s en de productie weer op gang. Eysink kon echter niet concurreren met de goedkopere auto’s uit de Verenigde Staten -zoals Ford- die op de markt kwamen. Eysink stopte daarom rond 1920 met het maken van auto’s. Hoewel er vaak te lezen valt dat Eysink tussen de 300 en 325 auto’s zou hebben gemaakt, ligt het werkelijke aantal waarschijnlijk tussen de 80 en 110.
In de jaren daarna bouwde Eysink nog wel af en toe andere auto’s, zoals bijvoorbeeld vrachtwagen en gemeentereinigingswagens.
Naast het produceren van auto’s heeft Eysink zich in de jaren ’20 en ’30 ook nog beziggehouden met het verkopen van andere merken auto’s, zoals bijvoorbeeld Rover.