Fietsen
Fietsen construeren was het begin van de mobiliteit binnen Eysink
In het folderarchief is de volledige 1930 folder van meer dan 30 pagina’s opgenomen!
Eysink voerde een uitgebreid assortiment.
Wat dacht u van de modellen:
– jongensrijwiel
– meisjesrijwiel
– Heerenrijwiel “speciaal”
– idem “populair”
– idem “standaard”
– idem model “Luxe”
– idem “Weer en Wind” in drie uitvoeringen
– en dit alles ook in Dames uitvoeringen
– Dienstrijwiel “Westland”
– Transportrijwiel “populair”
– idem “standaard”
– idem “super standaard”
en tenslotte nog een :
– transport driewieler
Amersfoortsche Winkeliers Beurs: stand van Eysink rijwielen (op het raam is het adres te lezen: Prinses Julianaplein hoek Leusderweg). “De filiaalhouder der Eysink fabrieken, de heer W. Sluiter exposeert de nieuwste modellen Eysink rijwielen voor 1923, welke alle voorzien zijn van een geheel nieuw frame-constructie. Op bijzondere wijze wordt een flens of kraag aangebracht, die bij het bouwen en soldeeren automatisch een innige verbinding van deze buizen met de valhoofdbuis tot stand brengt, zoodat de lug daardoor slechts secondaire dienst doet. Hetgeen duidelijk gedemonstreerd wordt. Verder zagen wij de nieuwste 5 P.K. Eysinkmotor met twee horizontale cylinders.”
- BijzonderhedenDeze beurs werd gehouden van 23 april tot 1 mei 1923 in het gebouw Necofa. Voor uitvoerige verslagen, zie de couranten uit die dagen. Tevens de “Officieele catalogus Amersfoortsche Winkeliers Beurs A.W.B.” (bibl.nr. D 2609). Het gebouw Necofa bevond zich aan de Nijverheidsstraat 6. Het was enige jaren in gebruik geweest bij de Nederlandsche Confectie Fabriek, maar stond nu leeg. Later zou het betrokken worden door de Rijwielfabriek Eysink.